نکاتی برای رانندگان در فصل‌زمستان

هرآنچه درباره خودرو باید بدانید

نکاتی برای رانندگان در فصل‌زمستان


معمولاً در فصل‌زمستان، اکثر رانندگان برای رفع خطاها فنی خودرو خویش، بیشتر مواقع دیگر در سال به کارشناسان کمک خودرو مراجعه می نمایند. انگیزه این قضیه ناشی از عدم رعایت نکات فنی خودرو میباشد.

زمستان، به جهت وجود قوانینی مانند افت دمای هوا و بارش های هنگفت که در جاده ها وجود دارااست، امداد خودرو مشهد احتمال بروز سوانح بیشتر خواهد بود. براین اساس، کارشناسان و متخصصان دراین مورد، پیشنهاد می کنند، مسلماً پیش از استارت جنبش، قطعاً مسائل فنی خودرو خویش را ( بخصوص در فصل‌زمستان ) پژوهش کنید و در شکل وجود مشکلی ختماً با کارشناسان یاری خودرو 021 تماس نتیجه ها فرمایید تا امنیت خودروی خویش را هر چه بیشتر بالا ببرید.
ضد یخ
به کار گیری از ضد یخ، مثلا نکات مهمی میباشد که بایستی هنگام رانندگی در فصل زمستان به آن دقت داشته باشیم. همان طور که اکثر شما می‌دانید، مقصود از استغاده از ضد یخ، جلوگیری کردن از یخ زدگی آب درون موتور خودرو میباشد.

ضد یخ از حیث هزینه ارزش مطلوب داراست و یقیناً به کارگیری از یک ضد یخ مناسب، از اکثری از مخارج آینده و تعمیر خودرو دوری خواهد کرد.

به کار گیری ا ضد یخ در فصل زمستان، به قدری دارای اهمیت میباشد که عدم به کارگیری از آن، جراحت های بسیار دورازشوخی برای خودرو به همدم میاورد.

معمولاً خودروهای صفر، ضدیخ دارا هستند و نیازی به تهیۀ آن وجود ندارد. در‌حالتی که که خودرو خریداری گردیده ضدیخ نداشته باشد، میتوانید از گارانتی خویش به کار گیری نمائید و از تولید ضرروزیان های دورازشوخی خیس دوری فرمایید.

درمورد خودروهای غیر صفر نیز می بایست مطلقاً خودتان یا این که کارشناسان نظارت نمائید تا ضدیخ در خودرو وجود داشته باشد.

برای تحقیق این مورد می‌توانید، یه خرده از آب رادیاتور را تخلیه، و آن را در یخچال قرار دهید. ار گر بعداز سپری شد 24 ساعت، آب رادیاتور یخ نزده باشد، به طور طبیعیً خودرو دارنده ضدیخ است.

در شکل نبود ضدیخ، سریعاً مبادرت به خرید آن فرمائید تا هنگام رانندگی در فصل‌زمستان به ایراد بدون شوخی برنخورید.

شیشه پر نمک در مخزن شیشه منزه کن
استعمال از شیشه پر نمک، سبب تکان جاری شیشه منزه روی شیشه ماشین میشود. همینطور مایع شیشه پر نمک دارنده ترکیباتی است که سبب میشود تا آب مخزن شیشه منزه کن نیز در گیر یخ زدگی نشود.

معمولاً مخزن هایی که دارنده شیشه پر نمک نیستند، به گذر زمان فرصت دارنده رسوب می‌شوند. ولی وجود شیشه پر نمک از این رخداد خودداری می نماید.

رسیدگی برف تمیز کن
اعتنا داشته باشید فساد و وجود نقص در برف منزه کن برای رانندگی ( خصوصاً رانندگی در فصل‌زمستان ) بسیار خطرناک میباشد و تعداد قابل توجهی از سوانح جاده ای به‌این ادله است. پژوهش برف منزه کن نیز برای مثال نکاتی میباشد که بایستی پیش از رانندگی، می بایست به آن اعتنا داشته باشید.

روغن موتور
روغن موتور ماشین، از سایر مواقعی میباشد که می بایست گزینه دقت رانندگان قرار بگیرد. اعتنا داشته باشید که از چه روغن موتوری برای خودروی خویش استعمال می‌کنید. می بایست ختماً پژوهش نمائید تا محصولی بمرغوب و مطمئن برای موتور استعمال نمائید. در صورتی‌که مقدار روغن موتور کاهش پیدا کرده بود و یا این که دارنده تیرگی در رنگ باشد، می بایست برای ردوبدل آن به طبعً مبادرت فرمایید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.