علائم فساد تسمه تایم خودرو

هرآنچه درباره خودرو باید بدانید

علائم فساد تسمه تایم خودرو


گفتیم که تسمه تایم ساختی دندانه‌دار داراست و در صورتی‌که این دندانه‌ها جراحت ببینند نظم موتور خودرو را به هم می زنند. همینطور در صورتی‌که سطح تسمه تایم در گیر شکاف‌خوردگی خواهد شد بایستی سریعاً امداد خودرو مشهد تسمه تایم بده بستان خواهد شد، زیرا در غیر این شکل بعداز مدتی تسمه در گیر پاره‌گی میگردد و به دیگر قطعات موتور خودرو هم زخم وارد می‌نماید.

برای پرهیز از این زخم بایستی مراقب تسمه تایم خودرو باشید البته در‌حالتی که بپرسید علامت‌های نقطه نهایی قدمت تسمه تایم چیست؟ می بایست بگوییم علائمی مانند: بیرون‌شدن دودهای نامعمول از اگزوز خودرو، بد شروع میل کردن خودرو، بیرون‌شدن حریق از اگزوز خودرو، داغ شدن و جوش آوردن موتور خودرو و یا این که تهیه نبودن موتور خودرو علائم فساد تسمه تایم خودرو میباشند.

چه عواملی منجر جراحت‌دیدن تسمه تایم می‌گردد و برای نگهداری از تسمه تایم چه کنیم؟
قدمت موءثر تسمه تایم از طرف کمپانی آفریننده خودرو مشخص و معلوم می گردد البته می‌قدرت ذکر کرد باتوجه‌به کالا و چگونگی تسمه تایم، زمان‌مجال به کارگیری از خودرو در زمان روز و مدل رانندگی ارتفاع قدمت تسمه تایم متغیر میباشد. برای مراقب از تسمه تایم و ارتقا ارتفاع قدمت آن به موردها ذیل اعتنا نمایید:

استعمال زیاد از دورهای بالا هنگام رانندگی (به کارگیری از به دور موتورهای بالای بیشتراز ۴ هزار) به تسمه تایم خودرو جراحت میزند و منجر سایش آن می گردد. برای دوری از این جراحت می بایست مدام با دورهای معمول رانندگی کنیم تا ارتفاع قدمت تسمه محافظت خواهد شد.
فساد تسمه محکم کن یک کدام از دیگر از مواقعی میباشد که قادر است به تسمه تایم خودرو جراحت بزند. برای همین هنگام بده بستان تسمه تایم، تسمه محکم کن را هم ردوبدل نمائید.
ارزش تسمه تایم خودرو باتوجه‌به سبک خودرو و چگونگی تسمه تایم مختلف میباشد البته چیزی که موقع خرید اشکال تسمه تایم خودرو اساسی میباشد، این میباشد که محصول و چگونگی بد تسمه تایم منجر می شود خیلی زود تسمه تایم خودرو وخیم گردد. پس برای خرید این قطعه به چگونگی تسمه تایم دقت فرمائید و آن را از دکان‌های دارای اعتبار تنظیم نمایید.
مراقب پیاله نمد باشید. یک کدام از کاربردهای پیاله نمد، دوری از روغن‌ریزی شفت‌ها و یاتاقان‌ها میباشد ولی گاهی به دلایلی ظرف نمد روغن‌ریزی می‌نماید و موجب چرب شدن تسمه تایم می‌گردد. چرب شدن تسمه تایم یک کدام از دیگر از عامل ها حاد‌شدن آن میباشد و بایستی مراقب باشید تا بر تاثیر روغن‌ریزی چرب نشود.
طرز بده بستان تسمه تایم خودرو اساسی میباشد و بایستی برای ردوبدل تسمه، به یک مکانیک حرفه ای رجوع نمایید. در واقع تسمه بایستی ظریف نصب گردد چون جابه‌جایی یک کدام از دنده‌های آن قادر است سبب به برهم‌میل کردن فرصت‌بندی گشوده و بسته‌شدن سوپاپ‌ها گردد. همچنینتسمه نباید بیش تر از حد شل و ول یا این که محکم باشد. وا رفته و یا این که محکم بودن تسمه نیز سبب میشود تا عمل تسمه تایم به‌نیکی ایفا نشود.
ضمن تسمه تایم می بایست حواستان به تسمه دینام هم باشد. به‌طورکلی دو نوع تسمه در موتور خودرو به فعالیت می‌رود. تسمه دینام (پروانه یا این که مارپیچ) و تسمه تایم. گفتیم که به جهت فرسودگی، تسمه تایم سوراخ میخورد و بعد از آن پاره می‌گردد ولی گاهی پاره شدن تسمه تایم به‌خیال فرسودگی وجود ندارد و ممکن میباشد نخ کش شدن یا این که پاره شدن تسمه دینام و زد خورد آن با تسمه تایم منجر پاره‌گی آن گردد.
عدم به کارگیری از دنده مطلوب در سربالایی‌ها یکی‌از دیگر از عواملی میباشد که به تسمه تایم جراحت می زند.
جنبش با سرعت بالا از روی دست‌اندازها و یا این که سرعت‌گیرها هم ارتفاع قدمت تسمه تایم را کاهش می دهد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.