چه گونه بفهمیم گاز کولر گازی ماشین معدود شد‌ه‌است؟


1- کاهش قدرت خنک کنندگی کولر گازی
کاهش چشمگیر توان و اقتدار سرمایشی سیستم خنک کننده، یکی علائم نداشتن گاز اسپلیت خودرو به حساب آورده می شود. مراحل ساخت‌و‌ساز سرمایش و هوای خنک اسپلیت خودرو از روش فشرده سازی و متراکم کردن ماده مبرد، توسط کمپرسور شکل میگیرد. در فیض این فرمان هوای خنک و مطبوع در کابین خودرو نشر پیدا می نماید. کاهش و پایین آمدن واحد سنجش گاز مبرد، ایراد در امداد خودرو مشهد ساخت و ساز سرمایش و کاهش اقتدار سرمایشی و برودتی اسپلیت را به‌دنبال داراست.

2- داخل شدن ضربه به بدنه کولر گازی
ضربه داخل شدن به بدنه و ساختار سیستم خنک کننده را می قدرت از سایر دلایل پایین آمدن گاز کولر گازی ماشین برشمرد. ضربه تناول کردن بدنه اسپلیت موجب غیر وابسته شدن لوله های جابجایی گاز مبرد و غیروابسته شدن قطعات این سیستم میشود. همینطور، آمدن ضربه به اسپلیت خودرو، شکستگی و معیوب شدن اجزا و قطعات سیستم خنک کننده ماشین را به همپا داراست. برای دوری از این اشتباهات، بایستی از انجام هرگونه ضربه و فشار به بدنه اسپلیت خودرو پرهیز کرد.

3- فرسودگی لوله های کندانسور
از سایر عواملی که سبب پایین آمدن گاز کولر گازی ماشین می شود به فرسودگی و خوردگی لوله های کندانسور دستگاه، اشاره کرد. کندانسور از قسمت های اصلی سیکل تبرید سیستم خنک کننده اتومبیل به حساب می آید. ماده مبرد بعد از فشرده و متراکم شدن در نصیب کمپرسور، وارد کندانسور گردیده و درین نصیب به وضعیت مایع تغییر و تحول فاز می‌دهد. به خواسته جابجایی سوز و سرما و برودت، لوله های کندانسور کولر گازی خودرو غالبا بسیار نازک پیاده سازی و ساخت و ساز می‌شوند.

اثر و نفوذ عامل ها محیطی و دست اندرکاران خورنده بر روی سطح لوله ها، کم کم خوردگی و پوسیدگی آن‌ها‌را رقم می‌زند. همینطور، آلودگی ها و آلاینده های جانور در هوا، پروسه خوردگی و فرسایش لوله های کندانسور اسپلیت را تسریع می نمایند.

4- بروز نشتی در سیستم خنک کننده
بروز نشتی در بخشی از سیستم خنک کننده، یکی‌از دیگر از نشان های پایین آمدن گاز کولر گازی خودرو تلقی می‌گردد. احتمال بروز نشتی در بخش اعظمی از قطعات سیستم مانند ظرف نمد مرتبط با کمپرسور، اواپراتور، کندانسور و لوله و اتصالات اسپلیت خودرو وجود داراست.

فرسودگی و پوسیدگی لوله های جابجایی دهنده ماده مبرد، نفوذ کارداران خورنده و استهلاک و چگونگی زیر لوله های سیستم، از مهم‌ترین دلایل ساخت نشتی در بدنه و ساختار اسپلیت ماشین به حساب آورده می شود.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.