رادار خودرو چیست؟

هرآنچه درباره خودرو باید بدانید

رادار خودرو چیست؟


به لهجه معمولی، رادار نوعی دستگاه رادیویی میباشد که با ارسال و اخذ موج رادیویی عمل می نماید. رادار، امواج با فرکانس و ارتفاع موج مشخصی را به سمت اطراف پیرامون می‌فرستد. این امواج در مسیر تکان با شی ها واکنش و به سمت منبع رفلکس پیدا می‌نمایند. با اعتنا به امداد خودرو مشهد  نوع کاربری رادار، با منعکس شدن موج رادیویی خصوصیت خاصی از دور و بر پیرامون تشخیص داده می‌گردد. از جمله اندازه‌گیری مسافت شی ءها با رادار یک کدام از کاربردهای اصلی این سیستم‌ها میباشد.
در صنعت خودروسازی نیز تعدادی سالی میباشد که آپشن رادار در خودروها اضافه گردیده است. رادار خودرو نیز از مکانیزم مشابهی بر طبق آنچه بیان کردیم، برای نسخه برداری اطراف گوشه و کنار ماشین هنگام تکان به کارگیری می‌نماید. بسته به تعداد و تنوع رادارهایی که در یک خودرو نصب می گردند، بها ماشین نیز متغیر خواهد بود.

رادار خودرو چه‌طور شغل می‌نماید؟
در صنعت خودروسازی نیز یک‌سری سالی میباشد که آپشن رادار در خودروها اضافه شد‌ه‌است. رادار خودرو نیز از مکانیزم مشابهی بر پایه ی آنچه بیان کردیم، برای کپی دور و بر گوشه و کنار ماشین هنگام تکان به کار گیری می‌نماید. بسته به تعداد و تنوع رادارهایی که در یک خودرو نصب می شوند، بها ماشین نیز متغیر خواهد بود.
اثبات شد‌ه‌است که فرکانس رادیویی، عملکردی شبیه فروغ و روشنایی و صوت دارا‌هستند. اما فرکانس رادیویی با سرعت نوروروشنایی تکان می‌نمایند. همین مورد سبب می گردد که رادار خودرو کوشش مطلوب و به‌موقعی برای ایفا ماموریت خویش داشته باشد. هر سیستم رادار ماشین، معمولا از دو آنتن با اسم‌های فرستنده و گیرنده تشکیل می گردد. به عبارتی‌طور که از اسم این آنتن‌ها معین میباشد، به ترتیب وظیفه ارسال و اخذ موج رادیویی با ارتفاع موج و فرکانس مشخص و معلوم را بر عهده دارا‌هستند.

یک پردازنده مرکزی نیز در رادار وجود دارااست. امواج دریافتی در‌این قسمت پردازش می شوند. بعد با تجزیه و آنالیز داده ها امواج دریافتی، داده‌های خاصی ساخت‌و‌ساز می شوند. این داده‌ها انتخاب می‌نمایند که سیستم‌های متصل به رادار بایستی چه گونه خوی نمایند. به‌تیتر نمونه رادار عابر پیاده خودرو با تشخیص مسافت عابر و ماشین، به‌شکل خود کار فرمان توقف آن را صادر می‌نماید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.